Om du inte brukar gå i kyrkan……

Om du knappt vet vad man gör där och varför ? En massa tråkiga psalmer – obegripliga texter – predikan som inte berör dig alls, då kan du fundera lite på den här bilden. Barn har ofta kloka frågor och funderar mycket.

Kanske inte den allra viktigaste frågan när det gäller din tro, men nånstans kan man börja och visst vore det bra med ett foto det skulle göra det enklare att ta ställning och våga tro.
Traditionella ord som guldgator, pärleportar, kristallhav – allt är ju bilder som vi inte kan bekräfta. Det finns verser i Bibeln som talar om de nya staden, nya himlar och en ny jord. Himlen som en brud som är smyckad för sin brudgum. Men fotot finns inte. Men jag älskar beskrivningen av innehållet i evigheten och himlen. Gud själv skall vara där, och Han skall torka alla tårar ur deras ögon. Döden ska inte finnas mer och ingen sorg och ingen klagan och igen smärta för det som en gång var är borta för nu är allting Nytt. Vill du läsa mer om detta så kan du söka rätt på bibelns sista bok- kapitlen 21 och 22, då är du så nära fotot du kan komma.

Allt som var krossat blir helt på den plats som bara är liv och mer än det liv vi känner här och nu. Samma avsnitt berättar om en flod klar som kristall med Livets träd på sidan om floden och så kommer orden jag älskar – TRÄDENS BLAD ÄR LÄKEDOM FÖR FOLKEN.

Kristen tro ger ljus, liv och hopp och framtid. Har försökt beskriva det omöjliga som jag bara kan ha en aning om, men här vilar min tro och mitt svar på det lilla barnets fråga.
Det finns mycket skuggor i livets foton här och nu. Ibland tar skuggorna över och det känns mörkt och blåsigt, men så bryter en himmelsk ton igenom i en stund av bön och stillhet och molnen skingras och blåtonen syns och det lyser igen över min dag.

Skriv en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s